Molo

Molo's reis begon uit nieuwsgierigheid en een drive om de bestaande kindermodewereld, die in 2003 minder levendig en kleurrijk was, radicaal te veranderen. Sinds het vroege begin had Molo het doel om te zorgen voor dé favoriete kledingstukken in elke kleerkast!

De eerste collectie van 2-8 jaar zag het daglicht in het voorjaar van 2003 en werd in eerste instantie alleen verkocht in Denemarken, Zweden, Noorwegen, Nederland en Engeland. Maar de klant wou meer dus de eerste Molo babycollectie - 0 tot 2 jaar - werd gelanceerd in 2005. In 2009 maakte de eerste outwear collectie  zijn debuut. Sindsdien heeft Molo haar assortiment zien groeien tot een volledige jongens- en meisjes collectie tot 12 jaar en zelfs een swimwear collectie. 

Kinderen eerst !

Molo is geen grote design fabriek die kinderkleding behandelt als een secundaire lijn. Voor Molo zijn kinderen het belangrijkste en dat weerspiegelt zich in hun kleding.

De filosofie  van Molo: het ontwerp afstemmen op het kinderleven !

Molo gelooft dat kinderkleding moet worden ontworpen in functie van de kinderen, zodat ze hun creativiteit en persoonlijkheid kunnen uiten door middel van hun kleding. Ze geloven in kleding ontwerpen voor het echte leven, niet alleen voor speciale gelegenheden. Kinderen hebben behoefte aan kleding die hen in staat stelt om vrij te bewegen, zich te uiten en openlijk en onbevreesd een wereld te verkennen - geen kleding die hun bewegingen beperkt. 

Het ontwerp van Molo

Molo voedt de verbeelding van een kind met sterke kleuren, leuke prints, spannende vormen en gedurfde combinaties. Bij Molo zijn ze helemaal gek op prints, omdat ze beseffen dat het karakter geeft aan zelfs de kleinste persoonlijkheden. Een afdruk is iets waar elk kind zich mee verbonden kan voelen. Dit is de reden waarom prints zo essentieel zijn voor de collecties van Molo.

Hun stijl is urban met funky, kleurrijke ontwerpen die vaak een humoristische twist hebben of gewoon eigenzinnig genoeg zijn om op te vallen, maar nooit ten koste van kwaliteit. Hun ontwerp is een mix van leuke, geestige details en een zachtere "ruwe" Scandinavische look. De kleding zorgt voor de nodige functionele details die elk kind nodig heeft, en ze weerstaat het drukke leven van een actief kind, was na was.

5 feiten over Molo 

  1. Molo heeft haar hoofdkantoor in Kopenhagen, Denemarken. 
  2. Molo heeft 8 concept winkels met hun eigen personeel in Denemarken (Kopenhagen, Lyngby, Odense en Aarhus), Zweden (Malmö) en Noorwegen (Oslo). 
  3. Molo heeft zijn eigen verkoopkantoren en showrooms in Engeland, Zweden, Noorwegen, Finland en de Benelux. 
  4. Molo wordt verkocht in 30 landen over de hele wereld, waarvan 600 toonaangevende speciaalzaken en warenhuizen, waaronder Harrods in Londen en Barneys in New York. 
  5. Last but not least: Onze jongens (en de mama) zijn GEK op Molo ! 
Bekijk al onze artikelen van Molo
© 2017 Sjieke Dinges - Pandhoevestraat 20, 3128 Baal (BE) - +32 479 64 55 81 - BE0864 363 832 - info@sjiekedinges.be
nieuwsbrief - veelgestelde vragen - algemene voorwaarden - sitemap Quoted - besproken websites